با ویژگی های فریم های یونیسکس برای مردان و زنان آشنا شوید…

فریم های یونیسکس
آیا با فریم های یونیسکس برای مردان و زنان آشنا هستید؟ آیا می دانید به چه نوع فریم هایی گفته می شود؟ در این مقاله با من همراه باشید تا شما را با این نوع عینک ها بیشتر آشنا سازم. برای خرید عینک آفتابی زنانه بر روی آن کلیک کنید.

یونیسکس در لغت و اصطلاح

یونیسکس در لغت به معنی فراجنسیتی است و توجه و تمرکز برندهای یونیسکس روی برندهایی است که نه مردانه است و نه زنانه و در اصطلاح، به نوعی سبک در تولیدات محصول است که تنها مختص به جنسیت زن یا مرد نیست و همه می توانند از آن استفاده کنند. این نوع عینک ها، به عینک های اسپرت نیز معروف شده اند. این محصولات می تواند شامل شیوه پوشش، مدل لباس ها و حتی فریم های عینک نیز باشد و در ادامه مقاله می خواهم شما را با فریم های یونیسکس آشنا کنم.

تاریخچه یونیسکس

گام های نخست در جهت سبک و استایل یونیسکس ، از اواسط قرن نوزدهم آغازشد و زنان دست به تجمعاتی اعتراض آمیز در جهت برابری حقوق زن و مرد( فمینیسم) زدند و این گام ها، جرقه ای برای ایجاد سبک جدیدی به نام یونیسکس شد و به تدریج این سبک،در طراحی انواع پوشش، آرایش و حتی طراحی فریم های عینک رواج پیدا کرد و تاکنون نیز ادامه دارد. در ادامه، شما را با عینک های سبک یونیسکس بیشتر آشنا خواهم کرد.

فریم های یونیسکس ؛ عینک طبی

علاوه بر عینک هایآفتابی مردانه و زنانه، عینک های طبی هم در بازار وجود دارند که هم مردان می توانند از آن ها استفاده کنند و هم زنان و اختصاص به جنسیت خاصی ندارد و دارای فریم یونیسکس است. به این گونه عینک های طبی، عینک طبی یونیسکس می گویند. این نوع عینک ها، خصوصیات یک عینک صرفا زنانه و یا صرفا مردانه را نداردو آن را طوری طراحی کرده اند که هم مورد پسند آقایان و هم مورد پسند خانم ها باشد. آن چه موجب تفاوت میان دو عینک طبی مردانه و زنانه شده است، رنگ فریم، تزیینات و…است. در عینک های طبی یونیسکس، رنگ فریم عینک و تزیینات طوری طراحی شده که هم مناسب استفاده آقایان و هم خانم ها باشد.

تفاوت فریم های یونیسکس با فریم عینک های مردانه و زنانه

عینک طبی فریم این گونه عینک ها، زاویه تند و تیزی ندارد و انحنای آن نیز کم است. در حالی که فریم عینک های طبی زنانه، دارای زاویه ای تیز و انحنای زیاد است و فقط مناسب استفاده خانم ها است. عینک های طبی زنانه، طراحی ظریفی دارد و دارای تزیینات خاصی مانند نگین و… است. در حالی که در مورد فریم های یونیسکس این گونه نیست. عینک طبی زنانه،فریم های بزرگ و پهنی دارد. رنگ دسته عینک های طبی زنانه، عموما رنگ های شادی مانند قرمز، نارنجی، صورتی و… است. در حالی که در مورد عینک های طبی مردانه این طور نیست. تفاوتی که عینک های طبی مردانه با عینک های طبی زنانه دارد این است که پل عینک طبی مردانه، نسبت به عینک های طبی زنانه پهن تر طراحی شده است. دسته عینک های مردانه بلند تر است و دارای تزیینات نسبتا کم تری نسبت به عینک های طبی زنانه است. رنگ دسته عینک های طبی مردانه بیشتر مات، تیره ، کلاسیک و یا خنثی است و مانند رنگ دسته عینک های زنانه رنگ های شادی ندارند.

بیشتر بخوانید:اشعه ماورای بنفش و آن چه باید بدانید

تفاوت فریم های یونیسکس با فریم های مردانه و زنانه ( عینک های آفتابی)

فریم های یونیسکس عینک های آفتابی مردانه و زنانه نیز مانند عینک های طبی با هم تفاوت هایی دارند و آن ها را از فریم های یونیسکس عینک های آفتابی متمایز می سازد. عینک های آفتابی زنانه نیز مانند عینک های طبی زنانه، انحنا و زاویه تند بیشتری دارند و در آن ها از تزیینات بیشتری استفاده شده. اما عدسی آن ها با هم تفاوتی ندارد. فریم های یونیسکس عینک آفتابی هم مانند عینک های طبی، سعی بر آن داشته تا میان انحنای فریم عینک، رنگ و تزیینات عینک های مردانه و زنانه، تعادل ایجاد کند تا هم مردان و هم زنان بتوانند از آن استفاده کنند. کلام آخر… تمام آن چه لازم بود با شما در میان گذاشتم. برای اطلاع از قیمت این نوع عینک ها و هم چنین خرید عینک می توانید به سایت مجیدی گلسس مراجعه کرده و با مقایسه قیمت ها و انواع عینک های یونیسکس موجود در سایت، براساس سلیقه و ذائقه خود، یکی را انتخاب کرده و سفارش دهید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راستی آزمایی ( لطفا برای جواب به سوال زیر زبان کیبورد خود را انگلیسی کنید) سپاس

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راستی آزمایی ( لطفا برای جواب به سوال زیر زبان کیبورد خود را انگلیسی کنید) سپاس