عینک مناسب افراد مسن چه ویژگی هایی دارد؟

عینک مناسب برای سالمندان

سالمندی هم مانند سایردوره های عمر انسان زیبایی ها و چالش های خود را دارد. با بالاتر رفتن سن، به تجربه مان افزوده تر می شود، صاحب نوه و نتیجه می شویم و….اما دردسرها و چالش های مخصوص به خود را نیز دارد؛ از جمله مبتلا شدن به انواع بیماری هایی نظیر پیر چشمی و… در این مقاله می خواهیم در مورد عینک مناسب افراد مسن به شما دوستان و عزیزان راهنمایی هایی را ارائه دهیم تا بیشتر مراقب بزرگترهای عزیز و دوست داشتنی خود باشید!

یکی از اتفاقاتی که در دوران سالمندی و با بالاتر رفتن رخ می دهد، کم تر شدن بینایی چشم است و قطعا خرید یک عینک مناسب افراد مسن این مشکل حل خواهد شد.

 

انواع مشکلات رایج بینایی در سالمندان

دوربینی

افراد مسنی که به دوربینی چشم مبتلا هستند، تنها می توانند اشیا دور را خوب ببینند و  اشیا در فاصله نزدیک را تار می بینند.

نزدیک بینی

در نزدیک بینی برخلاف دوربینی، افراد تنها اشیا نزدیک به خود را می توانند خوب ببینند و اشیا دور از خود را نمی توانند به خوبی مشاهده کنند.

پیرچشمی

یکی از عیوب انکساری رایج در میان افراد مسن است. در این حالت، یک فرد مسن نمی تواند نوشته های ریز را بخواند و یا اجسام نزدیک را ببیند و این مشکل کاملا طبیعی است و بالاتر رفتن سن اتفاق می افتد.

به تدریج و بالاتر رفتن سن افراد، عدسی چشم انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و ماهیچه های چشم نیز تغییر می کنند و در این حالت عدسی چشم نمی تواند وظیفه اش که همان کمک به  افراد ذر دیدن اطراف است، به درستی انجام دهد.

آستیگماتیسم

آستیگماتیسم در مورد آن دسته از افراد مسنی رخ می دهد که شکل قرنیه آن ها به حالت غیر عادی درآمده است. در این حالت، نور به حالت یکنواخت  در قرنیه پخش نخواهد شد و به همین دلیل ممکن است افراد مبتلا به این نوع اختلال در بینایی، تصاویر را کشیده و یا تار ببینند.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که اختلال های بینایی نظیر دور بینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم ممکن است در هر سنی رخ دهد و  تنها مختص به دوران سالمندی نیست.

آب مروارید

علت اصلی ایجاد آب مروارید در چشم، تجمع بیش از اندازه پروتئین ها در چشم است. در این حالت، پروتئین های انباشته شده در چشم مانع از آن می شود که عدسی تصاویر درست و واضحی به شبکیه چشم بفرستد.

علایم آب مروارید می تواند تاری دید، ایجاد هاله در اطراف اجسام نوردار ، سختی دیدن اجسام در شب و… باشد.

اگر در مراحل اولیه بیماری باشید، بهتر است بدانید که این مشکل با استفاده از یک عینک مناسب برطرف خواهد شد. اما گاهی اوقات نیاز به عمل جراحی خواهید داشت.

اگر دلتان نمی خواهد عمل جراحی انجام دهید می توانید از عینک های قوی تر به منظور رفع این مشکل استفاده کنید.

 برای دوبینی

این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما اجسام را به شکل دوتایی می بینید. عوامل دیگری از جمله دیابت، انحراف چشم، خشکی چشم، آب مروارید، تغییر شکل قرنیه و آستیگماتیسم شدید می تواند در  شکل گیری و بروز این اختلال موثر باشد.

آفاکی

آفاکی نوعی اختلال بینایی است که یا ممکن است به صورت مادرزادی رخ دهد و  یا در افراد مسن بر اثر بروز آب مروارید در چشم ایجاد شود. در حالت آفاکی و یا نبود عدسی، می تواند تمرکز نور در چشم به منظور تشکیل تصویر را بر هم زند. در صورت بروز آفاکی، بیمار امکان دارد به عمل جراحی احتیاج پیدا کند و یا از عینک مناسب رفع وضعیت آفاکی استفاده کند.

مشکلات قرنیه

مشکلاتی از قبیل سرخی چشم، درد، ریزش اشک، دیدن هاله نور در اطراف می تواند از جمله علایم مشکلات قرنیه ای باشد. استفاده از یک عینک مناسب و استفاده از قطره چشمی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

عینک مناسب افراد مسن

ویژگی های عینک مناسب برای سالمندان

  • سبک بودن شیشه ها
  • لنز مناسب و سبک
  • ضدخش بودن عینک
  • دسته عینک استاندارد
  • استفاده از فریم های سبک و با دوام در عینک

مناسب ترین عینک برای سالمندان

اگر به دنبال یک عینک مناسب برای پدربزرگ و مادربزرگ هایتان هستید، من به شما خرید عینک هایی را پیشنهاد می کنم که در لنز های آن از شیشه های فتوکرومیک استفاده شده است؛ زیرا این عینک ها می توانند استفاده ای دوگانه داشته باشند و به جای عینک های آفتابی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

این نوع عینک ها می توانند یک گزینه و  عینک مناسب برای افراد مسن باشد که ممکن است فراموش کنند عینک طبی خود را با عینک آفتابی شان تعویض کنند.

برای خرید عینک طبی مردانه ارزان و عینک طبی زنانه می توانید به سایت مجیدی گلس مراجعه کرده و عینک مناسب خود را سفارش دهید.

 

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *