عینک تقلبی چه آسیبی به چشم ما می زند؟

عینک تقلبی

در مقالات پیشین با موارد تشخصیص عینک اصل و شاخصه های یک عینک استاندارد آشنا شدید. اگر سلامتی چشمانتان برایتان اهمیت دارد، تا پایان این مقاله همراهی کنید تا شما را در مورد این که عینک تقلبی ممکن است چه آسیبی به چشمان ما بزند آشنا کنیم.

به دنبال عینک های ارزان قیمت نباشید!

از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی بی دلیل و هیچ گرانی بی حکمت نیست. این ضرب المثل در مورد خرید عینک نیز صدق می کند.

به هیچ وجه دنبال عینک های ارزان قیمت نباشید. این عینک ها معمولا هیچ گونه کارت گارانتی و ضمانت نامه ای ندا و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. از خرید عینک های تقلبی پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است آسیب و مضرات زیادی را به چشمان شما بزنند.

عوارض عینک تقلبی

مشکلات ناشی از خرید عینک های تقلبی عبارتند از:

آسیب ناشی از ماورابنفش و عدم محافظت از چشم در برابر آن

کمی نور طبیعی برای می تواند به ما کمک کند تا خواب راحتی داشته باشیم و می تواند نقش مهمی در چرخه خواب و بیداری ما ایفا کند.

همچنین نور خورشید حاوی ویتامین دی است که وجود آن برای بدن بسیار ضروری است. اما با این حال، اشعه ماورابنفشی که در نور خورشید وجود دارد می تواند به پوست و همچنین چشمان ما آسیب بزند.

در لنز عینک های ارزان از نوعی ماده ارزان به نام (Triace tate ) استفاده شده که تنها می تواند 40 درصد UV را به خود جذب کند و بهترین راه برای تشخصیص مرغوبیت لنز به کار رفته در عینک، استفاده از دستگاه یووی متر است که در بیشتر عینک فروشی های معتبر موجود است.

اگر با مشخصات عینک تقلبی آشنا نباشیم و عینک تقلبی بخریم، نه تنها از چشمان ما در برابر اشعه یووی محافظت نخواهد کرد، بلکه باعث آسیب جدی به چشم از جمله آب مروارید، ناخنک و آسیب های جدی به شبکیه چشم و … خواهد شد.

به دنبال عینک های ارزان قیمت نباشید!

استفاده از مواد و متریال نامرغوب

در یک عینک تقلبی و فیک به هیچ وجه از مواد و متریال استاندارد استفاده نمی شود و ماندگاری خوبی ندارند و بعد از مدتی کارایی خد را از دست می دهند.

عدم استفاده از متریال خوب و استاندارد در این نوع عینک ها و خرید آن باعث می شود تا آسیب های چشمی همچون التهاب پوستی و التهاب چشمی خواهد شد.

عینک های تقلبی بیش از حد لازم عینک های استاندارد سنگین هستند

همان طور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، یکی از ویژگی های مهم عینک استاندارد این است که سبک باشد؛ اماعینک های تقلبی چنین ویژگی ای را دارا نیستند و معمولا سنگین می باشند. سنگینی عینک می تواند موجب زخم شدن بینی و گوش ها باشد و  استفاده از آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

عینک تقلبی کیفیت دید را پایین می آورد

به علت استفاده از لنزهای ارزان قیمت در عینک تقلبی ، استفاده از این نوع عینک ها می تواند موجب تاری و  کاهش دید شود.

همچنین استفاده طولانی مدت از این نوع عینک ها می تواند به علت فشاری که به چشم برای بهتر دیدن مناظر اطراف وارد می کند، به مرور زمان باعث خستگی و ضعف و چشمانمان شود.

بالا بردن هزینه درمانی و ضرر رسیدن به اقتصاد کشور

استفاده از عینک های تقلبی می تواند آسیب های بعضا جبران ناپذیری را به سلامت افراد جامعه وارد کند و هزینه درمانی مردم را افزایش دهد.

تولید و استفاده از عینک تقلبی همچنین می تواند به اقتصاد کشور نیز ضرر هنگفتی وارد کند و باعث ورشکست شدن کارخانه ها و تولیدی هایی شوند که عینک استاندارد و با کیفیت تولید می کنند.

کلام آخر…

در این مقاله دریافتید که استفاده از عینک تقلبی چقدر می تواند برای چشم مضر باشد و چشمان ما را با آسیب های جدی مواجه کند. چشم یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن است و برای حفظ سلامت چشمانمان مهم است که از عینک های اصل به جای نوع تقلبی آن استفاده کنیم.

این عینک ها اگرچه ارزان قیمت هستند و در ظاهر خرید آن ها به صرفه تر است، اما در آینده می تواند ما را با مشکلات جدی بینایی و سلامت چشم مواجه کند و  چندیدن برابر برایمان هزینه ایجاد کند.

برای خرید آنلاین عینک های اصل و استاندارد با قیمت های مناسب می توانید به سایت مجیدی گلس مراجعه کنید و عینک دلخواه خود را سفارش و خریداری کنید.

 

 

 

 

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *