جلوگیری از بخار عینک چه راه حلی هنگام پوشیدن ماسک دارد

جلوگیری از بخار عینک حین پوشش ماسک

با توجه به شرایط شروع کرونا که همه ما مجبور به ماسک زدن هستیم، شرایط کمی برای افرادی که همزمان باید از عینک هم استفاده کنند سخت تر شده است. پوشیدن همزمان ماسک و عینک با هم باعث می شود تا در هنگام نفس کشیدن زیر ماسک، بخار دهانمان بالا بیاید و به عینکمان سرایت  کند که باعث تاری و عدم وضوح دید در افراد عینکی می شود. در این مقاله نیز قصد داریم برای جلوگیری از بخار عینک هنگام پوشیدن ماسک، راهکارهایی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا دیگر دچار مشکل نشوید. تا انتهای مقاله همراه بمانید.

روند تشکیل بخار عینک

این حالت زمانی اتفاق می افتد که هوای گرم و سرد به هم برخورد کنند. شما اگر یادتان باشد در هوای سرد زمستان وقتی وارد یک مکان گرم مانند خانه تان می شدید، عینک تان بخار می گرفت و  شما را واقعا کلافه می کرد. این حالت در مواقع همزمانی زدن ماسک و عینک نیز رخ می دهد. وقتی نفس ما( هوای گرم) از ماسک بیرون می آید و به سطح عینک( هوای سرد) برخورد می کند، در نتیجه برخورد هوای گرم با هوای سرد، هوای گرم تبدیل به حالت مایع می شود و در نتیجه زمانی که عینک و ماسک را همزمان زده ایم، بر روی عینک بخار تشکیل شده و مانع دیدمان خواهد شد.

در ادامه مقاله راهکارهای جلوگیری از بخار عینک هنگام پوشیدن ماسک را به شما خواهیم گفت تا بتوانید از بروز چنین مشکل واقعا کلافه کننده رها شوید.

راه حل های موثر برای جلوگیری از بخار عینک حین پوشش ماسک

1- استفاده درست از ماسک

همان طور که می دانید، هدف از زدن ماسک در شرایط بیماری این است که از مجرای تنفسی خود محافظت کرده تا خدایی نکرده بیمار نشویم. شما در حین پوشیدن ماسک باید مطمئن شوید که ماسک به خوبی بر روی قوس بینی تان قرار گرفته است و هوای کم تری از آن خارج می شود. به شما توصیه می کنم برای جلوگیری از بخار عینک در هنگام پوشیدن ماسک، از آن دسته ماسک هایی استفاده کنید که قسمت بالایی آن دارای نوار شکل پذیر است و به خوبی می توانند قوس بینی را پوشش دهد.

2- بالاتر آوردن ماسک

یک راه حل دیگر برای جلوگیری از بخار عینک حین پوشیدن ماسک این است که ماسک خود را کمی بالاتر بیاوریم تا با عینکمان مماس شده و مانع از خروج بخار تنفسی از راه ماسک شود و برایمان مشکل ایجاد کند.

3- استفاده از چسب

از جمله راه حل های موثر برای جلوگیری از بخار عینک هنگام پوشش ماسک، استفاده از چسب است؛ اما منظور من در این جا استفاده از هر نوع چسبی نیست. برای پوشاندن بالای ماسک خود می توانید از چسب های ورزشی و یا چسب های پزشکی استفاده کنند که به خوبی بتواند بر روی ماسک مماس شده تا از برخورد بخار گرم تنفس تان بر روی سطح سرد عینک جلوگیری کند.

4- استفاده از مواد شوینده

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد و این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چگونه می توانیم با استفاده از مواد شوینده این کار ( جلوگیری از بخار عینک) را انجام دهیم. پاسخ این است که وقتی شما عینک خود را با مواد شوینده ای مثل آب و صابون بشویید و بعد از آن، عینک خود را با یک پارچه نرم پاک کنید، صابون یک لایه بسیار ظریف بر روی عینک به وجود می آورد تا از تشکیل بخار عینک بر روی عینک شما جلوگیری کند. البته عدسی برخی عینک ها حساس است و قبل از انجام این کار لازم است تا با یک کارشناس مشورت کنید.

5- استفاده از تمیز کننده های مخصوص عدسی عینک

در صورتی که هیچ کدام از راهکارهای بالا به منظور جلوگیری از بخار عینک موثر واقع نشد، می توانید پس از مشورت با یک متخصص، از از انواع تمیزکننده های مخصوص عینک استفاده کنیم تا از بخار گرفتن عینکمان در موقع پوشش ماسک جلوگیری کند.

سخن پایانی…

استفاده همزمان از ماسک و عینک می تواند مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد. شما با استفاده از راهکارهای بالا برای جلوگیری از بخار عینک موقع پوشیدن ماسک می تواند تا حد زیادی از بروز چنین مشکلی جلوگیر کرده و با زدن همزمان عینک و ماسک بر روی صورتمان مشکلی پیش نیاید.

برای خرید عینک طبی زنانه و آفتابی به صورت آنلاین می توانید وارد سایت شوید و عینک خود را انتخاب و اقدام به ثبت سفارش و خرید عینک با قیمت مناسب بکنید.

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *