با ویژگی های یک عینک طبی خوب آشنا شوید

با ویژگی های یک عینک طبی خوب آشنا شوید
قطعا لازم است که با ویژگی های یک عینک طبی خوب آشنا باشید؛ زیرا چشم عضوی حساس از بدن است که نیاز به مراقبت های زیادی دارد؛ چشم ممکن است بر اثر عوامل ژنتیکی و یا عوامل محیطی مانند سر و کار داشتن زیاد با وسایل تصویری مانند موبایل و لپ تاپ دچار مشکل شود و قطعا به یک عینک طبی احتیاج پیدا خواهید کرد. اما قبل از هر چیز لازم است تا با ویژگی های یک عینک طبی خوب آشنا باشید. همینطور برای خرید عینک طبی مردانه میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

کاربرد عینک های طبی

چشم ما ممکن است به مرور زمان دچار بیماری هایی مانند آستیگماتم، پیر چشمی، آب مروارید، دوربینی، نزدیک بینی و…شود و این بیماری های چشمی قطعا با استفاده از یک عینک طبی مناسب قابل درمان و کنترل است.

نگاهی به ویژگی های عینک طبی

یک عینک طبی از دو بخش مهم به نام  عدسی و فریم تشکیل شده و برای بررسی بیشتر ویژگی های یک عینک طبی، این دو بخش را بررسی دقیق تری خواهیم کرد.

عدسی مناسب برای عینک های طبی

لنز و یا همان عدسی، مهم ترین بخش عینک است؛ زیرا همان طور که می دانید، درمان چشم و سایر مشکلات مربوط به آن با استفاده از  عدسی عینک  صورت می پذیرد و علاوه بر کاربردی که منظور زیبایی دارد، مهم ترین بخش در عینک برای درمان چشم به حساب می آید. برای ساخت عدسی عینک طبی در قدیم، از عدسی های شیشه ای استفاده می کردند که مشکلاتی از قبیل شکسته شدن عدسی عینک و سنگین بودن را دربرداشت. اما کمپانی های تولید عینک طبی، به تدریج این مشکل را برطرف می کنند. قطعا یکی از ویژگی های یک عینک طبی خوب، سبک  و غیر شیشه ای بودن عدسی عینک است. امروزه در طراحی عدسی عینک های طبی از عدسی های پلاستیکی استفاده می کنند که افراد بسیاری نیز از آن استقبال کرده اند؛ زیرا علاوه بر آن که قیمت و هزینه آن ارزان تر است، کیفیت بازتاب نور در این نوع عدسی ها نیز بیشتر از نوع شیشه ای آن می باشد و در برابر اشعه فرابنفش و نور خورشید نیز می تواند از چشمان ما محافظت بیشتری کرده و ویژگی های یک عینک طبی خوب را کسب کند.

بیشتر بخوانید:با نحوه تمیز کردن عینک های طبی و آفتابی آشنا شوید

فریم عینک های طبی

کاربرد اصلی فریم در عینک های طبی، نگه داشتن عدسی عینک است. جنس فریم عینک نیز مانند خود عدسی عینک باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد تا بتواند ویژگی های یک عینک طبی خوب را از آن خود کند؛ زیرا امکان دارد فرد بدون آن که به این نکته نوجه کند که جنس فریم عینک از چیست، با استفاده از این عینکی با چنین فریمی، خود را دچار مشکلاتی از قبیل التهاب پوست کند. به علاوه، فریم به کار رفته در عینک طبی نیز باید سبک وزن باشد؛ زیرا ممکن است احتیاج پیدا کنید که روزها و ساعت ها عینک بر روی چشمانتان بماند و اگر فریم عینک سنگین باشد، مطمئنا فرد را  آزرده خواهد ساخت و این موضوع برای شخص استفاده کننده عینک می تواند بسیار آزاردهنده باشد. علاوه بر همه این موارد، در طراحی فریم برای عینک های طبی باید به عوامل دیگری نظیر رنگ پوست و موی افراد، تیپ شخصیتی اشخاص و… نیز توجه کرد تا عینکی به دست مشتری برسد که علاوه بر آن که از تمام ویژگی های یک عینک طبی خوب برخوردار است، بتواند سلیقه های مختلف را نیز به خود جلب کند.

استفاده از  راهنمایی های متخصصان چشم پزشکی

شما می توانید از توصیه ها و راهنمایی های متخصصان چشم پزشکی و یا  اپتومتریست ها برای انتخاب یک عینک طبی مناسب که تمام استانداردها و ویژگی های یک عینک طبی خوب  را داشته باشد استفاده کنید و عینک دلخواه خود را متناسب با ویژگی ها و خصوصیات یاد شده برای یک عینک طبی مناسب انتخاب و خریداری کنید.

قیمت یک عینک طبی خوب

قیمت عینک طبی نیز بر اساس مواردی مانند جنس، نوع فریم و عدسی، برند و … است و شما علاوه بر به کارگیری نکات این مقاله برای خرید یک عینک طبی خوب و استاندارد، بر اساس نوع سلیقه خود نیز دست به انتخاب زده و عینک دلخواه خود را متناسب با میزان بودجه و سلیقه تان خریداری کنید. برای خرید عینک طبی های خوب و استاندارد کافی است سری به محصولات سایت بزنید و یک عینک طبی مناسب و به صرفه را برای خود تهیه کنید. ممنون که تا پایان با ما همراه بودید…
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *