با عینک های آفتابی طبی آشنا شوید

با عینک های آفتابی طبی آشنا شوید
در مقالات پیشین با انواع عینک های طبی و آفتابی آشنا شدید. در این مقاله می خواهم شما ار با عینک های آفتابی طبی و انواع آن آشنا کنم. عینک آفتابی یک نیاز است؛ چه در فصل گرمای تابستان و چه در فصل زمستان. همان طور که می دانید،عینک آفتابی برای آن است که از چشمان خود در برابر اشعه های مضر ماورابنفش خورشید محافظت کنیم. ممکن است همزمان نیز به عینک های طبی احتیاج پیدا کنیم و عینک آفتابی به تنهایی نتواند نیاز ما را برطرف کنند. به نظر شما در این گونه مواقع باید چه کنیم؟ همینطور میتوانید شما با خرید عینک آفتابی زنانه مارک دار از سایت ما یک خرید خوب داشته باشید. عینک های آفتابی تنها از چشمان ما در برابر اشعه های UV محافظت می کند و اگر احیانا جزو آن دسته از افرادی باشید که از عینک طبی هم استفاده می کنید، عینک آفتابی به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را برطرف کند؛ زیرا تنها با استفاده از عینک آفتابی ممکن است دید واضحی نداشته باشید و این امر شما را دچار مشکل کند و راه حل این مشکل، استفاده از عینک های آفتابی طبی است.

عینک آفتابی طبی چیست؟

همان طور که در سطرهای پیشین گفتم، شما ممکن است هم به عینک طبی احتیاج پیدا کنید و هم عینک آفتابی. عینک های آفتابی طبی به آن دسته از عینک هایی می گویند که خصوصیات عینک های طبی و آفتابی را یک جا در خود دارد. این عینک ها بر اساس نمره چشم ساخته و تولید می شوند و شما براساس نمره چشم خود می توانید عینک خود را انتخاب کنید و  از چشمان خود محافظت دوجانبه ای کرده باشید؛ هم در برابر اشعه های UV و هم برای رفع عیوب چشمی نظیر دوربینی، نزدیک بینی و…

آیا می توان عینک آفتابی خود را تبدیل به عینک طبی کرد؟

در جواب باید گفت بله. اما یک شرط دارد. تنها آن دسته از عینک های آفتابی قابلیت انجام این کار را دارند که عدسی عینک آفتابی قابلیت عوض شدن داشته باشد؛ یعنی فریم و عدسی عینک آفتابی به هم نچسبیده باشد و کناره ها خالی نباشد. توجه داشته باشید که اگر عینک آفتابی شما دارای انحنا و قوس زیادی است، نمی توان را تبدیل به عینک آفتابی طبی کرد و فقط عینک های آفتابی با قوس کم، چنین قابلیتی را خواهند داشت. همچنین، عدسی عینک آفتابی شما باید کوچک باشد تا در هنگام تعویض عدسی و تبدیل آن به عینک های دو منظوره، فاصله کانونی دقیق تری داشته باشد.

استفاده از عینک هایی با لنز فتوکرومیک؛ گزینه ای مناسب برای شما

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاوه بر عینک آفتابی، نیازمند استفاده از عینک های طبی نیز هستید، به شما توصیه می کنم در عینک های آفتابی خود، از لنز فتوکرومیک استفاده کنید. لنز این گونه عینک ها به گونه ای است که در هنگام بازتاب نور و به محض تابش نور خورشید، یون هایی که در ساخت لنز این گونه عینک ها به کار برده شده، تجزیه شوند و لنزها تیره شوند. اما بعد از گذشت چندثانیه، رنگ لنز از حالت تیره بودن در می آید و به رنگ قبلی خود بازمی گردد. با توجه به نکات و موارد گفته شده در مورد این نوع عینک ها، می توان گفت این نوع عینک ها گزینه مناسبی برای شماست و در آن واحد می تواند نیاز شما به دو عینک طبی و آفتابی برطرف کند.

بیشتر بخوانید:با ویژگی های عینک آفتابی استاندارد آشنا شوید

اما این عدسی ها یک ایراد اساسی دارند و آن این است که در جایی که اشعه UV زیادی نباشد، این عدسی ها تغییر رنگ نمی دهند. به طور مثال، اگر شما در ماشین نشسته باشید و  این عینک هم بر روی چشمتان باشد، به دلیل آن که شیشه های ماشین، ضد UV هستند و شما که در داخل ماشین نشسته اید، ممکن است نتوانید جایی را به طور واضح ببینید و این می تواند یک مشکل اساسی باشد.

اما راه حل این مشکل چیست؟

شما برای رفع این مشکل می توانید برای عدسی عینک آفتابی خود، یک فیلتر پلاریزه سفارش دهید تا این مشکل برطرف شود و دید شما در طول روز و مخصوصا در هنگام رانندگی شفاف تر شود و حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که عدسی باید دارای UV  بالای 400  باشد.

آیا رنگ عدسی در  وضوح بهتر دید با استفاده از عینک های آفتابی طبی تاثیر گذار است؟

در پاسخ باید گفت خیر. رنگ هیچ تاثیری در میزان وضوح عینک شما ندارد و شما با خیال راحت هر رنگ عینکی را که دلتان خواست انتخاب کنید. برای سفارش عینک خود می توانید به سایت مجیدی گلسس مراجعه کرده و عینک دلخواه خود را با مناسب ترین و بهترین قیمت و کیفیت سفارش دهید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *