موارد تشخیص عینک اصل از عینک تقلبی

تشخیص عینک اصل از عینک تقلبی

همان طور که می دانید، با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و فناوری های روز، به خصوص فناوری های رایانه ای، تقاضا برای عینک روز به روز بیشتر شد. اما فقط صرف زدن عینک کافی نیست و مهم است که عینکی را که خریداری می کنیم، از نوع اصل آن باشد. ما همچنین برای محافظت از چشمان خود در برابر اشعه مضر آفتاب، نیاز به یک عینک آفتابی استاندارد و اصل داریم. پس اگرچشمان خود را دوست دارید و به سلامت چشمان خود اهمیت می دهید، با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با موارد تشخیص عینک اصل از عینک تقلبی آشنا سازم.

موارد تشخیص عینک اصل از عینک تقلبی

در این قسمت از مقاله شما با نحوه تشخیص اصل و یا تقلبی بودن یک عینک آشنا خواهید شد. همان طور که می دانید، در هر مورد و کالایی و نه صرفا عینک، نوع تقلبی آن نیز در بازار وجود دارد و لازم است تا در این زمینه اطلاعات کافی و به روز داشته باشیم.

موارد تشخیص عینک اصل از عینک تقلبی

1- لوگو و برچسب محصول

یک عینک اصل و استاندارد معمولا در شیشه قسمت سمت راست و یا روی دسته و داخل آن، لوگو و برچسب دارند. در این مورد دقت داشته باشید که اگر نوشته روی لوگوی عینک، غلط و یا اشتباه تایپی داشت، به تقلبی بودن آن شک کنید و به صرف داشتن لوگو و برچسب روی عینک، به اصل بودن محصول اعتماد نکنید. نوشته های روی لوگوی عینک حتما باید به صورت صحیح و عاری از هرگونه اشتباه تایپی درج شده باشد.

2- اطمینان از وجود دفترچه راهنما در داخل جعبه عینک

از وجود دفترچه راهنما در داخل جعبه عینک اطمینان حاصل کنید. اگر داخل جعبه عینک مورد نظر خود، دفترچه راهنمایی وجود نداشت ، بدون شک بدانید که آن عینک تقلبی است.

3- وجود برگه ضمانت نامه در داخل جعبه عینک

در هنگام  بررسی جعبه داخل عینک برای یافتن دفترچه راهنما، حتما اطمینان حاصل کنید که در داخل جعبه عینک، برگه ضمانت کالا نیز وجود داشته باشد.؛ زیرا در صورت نبود برگ ضمانت نامه کالا در داخل جعبه، عینک تقلبی بوده و باید از خرید آن صرف نظر کرد.

4- شماره مدل درج شده بر روی عینک

به شماره مدل درج شده بر روی عینک توجه کنید خاطرتان باشد که این یک قانون جهانی و بین المللی است. البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که بر روی عینک های تقلبی نیز شماره درج شده و تنها راه تشخیص اصل بودن از تقلبی بودن عینک در این مورد، استعلام عینک از طریق گوشی موبایل و مراجعه به کارخانه سازنده عینک است و در صورتی که شماره درج شده بر روی عینک را در داخل سایت پیدا نکردید، حتما به تقلبی بودن آن شک کرده و از خرید آن اجتناب نمایید.

5- بررسی کیفیت عینک

عینک را از لحاظ کیفی بررسی کنید و باید بدانید که عینک اصل از نظر کیفی نیز باید مورد تایید باشد و مواردی از قبیل عدم خط و خش بر روی شیشه عینک، مقاوم بودن در برابر انواع ضربه، سبک بودن، محکم بودن لولای عینک، داشتن لنز با دوام و… نشان می دهد که عینکی را که شما قصد خرید آن را دارید، از نوع اصل یوده و تقلبی نیست.

تا این قسمت از مقاله، در مورد تشخیص تقلبی و اصل بودن عینک با شما صحبت کردیم که هم در مورد عینک های آفتابی صدق می کند و هم در مورد عینک های طبی. در ادامه مقاله، شما را با موارد تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی آن آشنا خواهم کرد.

تشخیص عینک آفتابی اصل از نوع تقلبی آن

علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به موارد زیر می توان عینک آفتابی اصل از عینک آفتابی تقلبی را تشخیص داد:

  1.  مقاوم بودن در برابر اشعه UV
  2.  پلاریزه بودن عینک آفتابی؛ پلاریزه بودن عینک آفتابی به شما کمک خواهد کرد که در مناطقی مانند مناطق برفی، کوهستانی، بیابانی و…دید بهتری را تجربه کنید.

کلام آخر…

در این مقاله با راهکارهای تشخیص اصل و تقلبی بودن عینک آشنا شدید. شما با توجه به نکات گفته شده در مقاله می توانید یک عینک اصل و با کیفیت را برای خود خریداری کنید و با پرداخت مبلغ کمی بیشتر، از اصل بودن عینکی که می خواهید آن را خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید.مراقب چشمان خود باشید و هر عینکی را به چشمتان نزنید!

برای خرید انواع عینک طبی و آفتابی اصل می توانید به سایت مجیدی گلس مراجعه کرده و عینک خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

 

 

 

Seokar-user
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *